přidáno: 1. 2. 2015 13:01, autor: Radek Šmíd
přidáno: 1. 2. 2015 13:00, autor: Radek Šmíd
přidáno: 5. 11. 2014 0:05, autor: Radek Šmíd
přidáno: 5. 11. 2014 0:04, autor: Radek Šmíd
Tento článek vyšel v newsletteru JSI říjen 2014.
- Inspiraci pro všechny regiony. Městská knihovna v Praze zavedla na
zkoušku v pobočce Ústřední knihovna zajímavou službu, čtenáři si mohou
nechat vytisknout z připraveného katalogu nějaký 3D model (za drobnou
cenu za materiál a čas stroje), do budoucna se chystá možnost vytvářet a
tisknout si své vlastní modely.
- http://www.mlp.cz/cz/novinky/993-vytisknete-si/
|
přidáno: 5. 11. 2014 0:03, autor: Radek Šmíd
přidáno: 5. 11. 2014 0:02, autor: Radek Šmíd
Tento článek vyšel v newsletteru JSI říjen 2014. - Doporučujeme ke stažení sadu pracovních listů vydanou v roce 2013 pod záštitou EUN Schoolnet. Text je dostupný v češtině,
angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, maďarštině,
holandštině, polštině, rumunštině, portugalštině a řečtině. Vhodné tedy
nejen k hodinám ICT a informatiky, ale i do kombinované výuky s cizími
jazyky.
- http://webwewant.eu/files/2014/01/Handbook_CZ.pdf
- http://webwewant.eu/
|
přidáno: 4. 11. 2014 23:59, autor: Radek Šmíd
Tento článek vyšel v newsletteru JSI září 2014.
HUSTEJ INTERNET
- Lucie Seifertová a Lenka Eckertová Vás i Vaše děti velmi vtipnou
formou provedou nebezpečími a úskalími internetu v knize i aplikaci
Hustej Internet. Záměrem knihy i aplikace je poučit děti o online
rizicích, prevenci a řešení problémů zábavnou formou. Kniha je určena
především pro cílovou skupinu dětí, zhruba ve věku 4. – 6. třídy ZŠ (s
přesahem níž i výš), ale též pro jejich rodiče a pečující dospělé:
učitele, družináře, knihovníky apod. Obsah vychází ze zkušeností, které
Lenka Eckertová sbírala při svém působení v Národním centru
bezpečnějšího internetu i jako matka dvou dětí.
Aplikace je k dispozici zdarma, pro Windows 8/8.1 (x86, x64 i ARM)
můžete stahovat na Windows Store.
- Knihu vydalo Nakladatelství Prchal - http://www.saferinternet.cz/hustej-internet.html
|
přidáno: 18. 8. 2014 10:56, autor: Radek Šmíd
Tento článek vyšel v newsletteru JSI červen 2014.
- Když se řekne design, člověku se běžně vybaví, jak něco vypadá. To
je ale jen menší část příběhu. Design totiž není jen o estetice. Obecně
se design zabývá hlavně tím, jak věci a služby okolo nás fungují.
A k čemu že je design služeb dobrý?
-
Publikace odpovídá na otázku v jejím názvu prostřednictvím deseti
případových studií z veřejných služeb – z nemocnice, knihovny, úřadu,
divadla nebo mateřské školky.
-
E-kniha obsahuje v kapitole Státní správa, která umí digitálně příklad
z Velké Británie v oblasti zpřístupňování služeb veřejné správy občanům,
v kapitole Dobrá škola příklad z Dánska.
|
přidáno: 18. 8. 2014 10:54, autor: Radek Šmíd
Tento článek vyšel v newsletteru JSI květen 2014. http://www.czso.cz/csu/2014edicniplan.nsf/publ/061004-14-r_2014- I v letošním roce připravil Český statistický úřad aktualizované
vydání Brožurky „Informační společnost v číslech“ Stejně jako v
předchozích letech je brožurka koncipována tak, aby v přehledné formě
poskytla dostatečné množství oficiálních statistických údajů o rozvoji
informační společnosti v České republice a umožnila srovnání s
jednotlivými státy EU.
- Brožurka je rozdělena do následujících šesti kapitol:
- Telekomunikační a internetová infrastruktura
- Domácnosti
- Jednotlivci
- Podniky
- Veřejná správa
- Zdravotnictví
- Údaje za jednotlivce jsou tříděny podle pohlaví, věku a vzdělání, za
podniky podle Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE) či velikosti
ekonomického subjektu. V kapitole zdravotnictví je členění podle typů
zdravotnických zařízení.
|
přidáno: 27. 4. 2014 6:21, autor: Radek Šmíd
[
aktualizováno 27. 4. 2014 6:23
]
Tento článek vyšel v newsletteru JSI duben 2014.
Článek vychází 22/4 na spomocnik.rvp.cz, autor: Bořivoj Brdička
Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás.
|
|