15.–23. 10.: Evropský týden programování CodeWeek 2016

přidáno: 17. 10. 2016 2:44, autor: Janek Wagner
V roce 2015 bylo zorganizováno 7341 akcí, na kterých programátoři všech věkových kategorií tvořili své aplikace. V letošním roce jsme zaznamenali neuvěřitelný nárůst počtu zapojených škol, překročili jsme také evropské hranice do Afriky a USA. 

Video soutěže "Óda no kód" se stalo velkým hitem – nabídlo inspiraci všem vzdát hold kódování prostřednictvím tance!  Kampaň Thunderclap byla se sociálním dosahem 859 412 lidí také úspěšná. Organizátoři akcí měli poprvé možnost získat certifikát jejich aktivního podílu na kampani. Společnost Google podpořila CodeWeek v roce 2015 tím, že udělila finanční grant 60 iniciativám ve 24 zemích. 

Připojte se k novému ročníku kampaně EU Code Week 2016! Oslovte školu, místní IT firmu, informační centrum mládeže, knihovnu, apod. ve svém okolí a přidejte se ke komunitě týdne programování, aby měla kampaň v roce 2016 ještě větší úspěch. Stačí si uvědomit, že nakonec "každý týden, je týdnem programování". 

P.S. Konečné výsledky s údaji, kolik lidí se zúčastnilo, budou zveřejněny v lednu 2016. Odhadujeme ale, že v průběhu kampaně CodeWeek 2015 si v Evropě programování vyzkoušelo více než 300 000 lidí. Podrobnosti o průběhu naleznete na webu CodeWeek.eu, na webu CodeWeek.cz, na stránce soutěže na sociální síti Facebook.

Úvod do programování

  • Želva na stromě: Krátký úvodní kurz programování s namluveným výkladem, příklady a úlohami. První kurz ukazuje základy, ve druhém kurzu si účastníci vyzkouší tvořit 2D a 3D rekurzivní stromy.
  • Robotanik: Série stále obtížnějších úloh, ve kterých se lze seznámit s podmínkami, opakováním a především rekurzí. Prostředí umožňuje mj. učiteli sledovat pokrok žáků.
  • Angry Birds na Code.org: Série úloh s procházením bludištěm, programování pomocí přetahování a zapojování bloků.
  • Bobřík informatiky: Organizátoři soutěže Bobřík informatiky připravili speciální sadu úloh o programování a algoritmizaci. Sada bude dostupná v týdnu 11.-17. 10., tedy mimo čas hlavní soutěže (ta je v listopadu).

Další zdroje

  • Computer Science Unplugged: Informatika je věda o zpracování informací, nikoliv o počítačích. Výborně to ilustruje tato celosvětově úspěšná sada aktivit. K dispozici je i český překlad příručky pro učitele.
  • Rekurzivní kreslení: Od programování je na první pohled poměrně daleko. Právě tím má ale značnou šanci oslovit např. umělecky založené zájemce, kteří se přitom nenásilně naučí něco o rekurzi. Komu by scházela inspirace, může se podívat sem.
Comments